O webritingu, czyli tworzeniu treści do internetu, napisano już wiele. I faktycznie: chcąc uwzględnić wszystkie istotne jego aspekty, musiałabym stworzyć przynajmniej kilkudziesięciostronicowy e-book. Dlatego poruszam jedynie najważniejsze kwestie dotyczące profesjonalnego pisania, a konkretnie: tworzenia tekstów na blogi.
Jeśli prowadzisz firmę i na Twojej stronie właśnie pojawiła się zakładka „Blog”, poniższe wskazówki mogą okazać się dla Ciebie całkiem przydatne. Nie są to jednak wszystkie informacje, które warto mieć na uwadze podczas tworzenia treści do internetu, dlatego poniższe kwestie, jak i wiele innych, szczegółowo omówię w kolejnych artykułach.
Postaw na merytoryczne treści
Blog jest przydatnym narzędziem w budowaniu wizerunku eksperta. Aby okazało się ono skuteczne, należy zadbać o wysoki poziom treści. Każdy artykuł na blogu umieszcza się dla ludzi, a nie dla robotów Google’a, dlatego też ważne jest, aby dostarczał on czytelnikom realną wartość i odpowiadał na ich pytania. Dzięki temu będzie on – po prostu – chętniej czytany.
Dobierz odpowiednie słowa kluczowe
Jeśli chcesz, aby więcej osób znalazło twój artykuł w sieci, koniecznie uwzględnij w nim słowa kluczowe. Jak je opracować? Istnieje kilka prostych narzędzi, które Ci w tym pomogą. Przykładem jest Google Keyword Planner, czyli Planer Słów Kluczowych. Warto wypróbować także narzędzie Ubersuggest, jak również Keyword Tool.
Pamiętaj, że w poszukiwaniu odpowiednich słów kluczowych przydatna będzie również sama wyszukiwarka Google. W jaki sposób? Po wyszukaniu konkretnej frazy kluczowej, wystarczy „zjechać” w dół, gdzie przedstawione będą kolejne ich propozycje. Po przygotowaniu listy słów kluczowych pamiętaj, aby nie umieszczać ich ani na stronie, ani w tekstach na siłę – z pewnością nie pomoże to jej pozycjonowaniu, a jedynie może zaszkodzić.
Pamiętaj o zasadach dynamicznego pisania
Internet rządzi się własnymi prawami. Ze względu na to, że szybko można stracić uwagę czytelnika, warto przestrzegać kilku reguł: pomogą Ci one przyciągnąć ją na dłużej. Poniżej podaję te najistotniejsze.
- Stosuj raczej stronę czynną zamiast biernej.
- Unikaj zbyt skomplikowanego słownictwa.
- Jak najczęściej używaj czasu teraźniejszego.
- Nie nadużywaj wysokiej litery w rzeczownikach.
Nie duplikuj treści
Pierwsze przykazanie blogera powinno brzmeći: NIE KOPIUJ. Dlaczego? To bardzo proste: algorytmy Google’a szybko to zauważą. Co to zmieni? Przede wszystkim to, ze Twoja strona może nie osiągnąć przez to zbyt wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Nie należy także kopiować innych tekstów, a więc np. opisów kategorii czy opisów produktów, co – niestety – zdarza się bardzo często.
Macie inne rady dla początkujących blogerów? Koniecznie podzielcie się nimi w komentarzu.
Dodaj komentarz