Słowa kluczowe odgrywają dużą rolę w pozycjonowaniu. Mimo że nie mają one aż takiej wagi jak jeszcze kilka lat temu, wciąż przyczyniają się do „podnoszenia stron” w rankingach wyszukiwarek. Dlatego też warto brać je pod uwagę podczas tworzenia treści content-marketingowych. Dzięki temu szybciej dotrzesz do klienta, wyprzedzisz konkurencję, a jednocześnie – wzniesiesz markę na wyższy poziom.
Jakie narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych sprawdzą się najlepiej? I czym różnią się one między sobą? Poniżej znajdziesz odpowiedź.
Ubersuggest
To darmowe, intuicyjne i łatwe w użytkowaniu narzędzie, które pokazuje nie tylko, jak często użytkownicy wyszukują daną frazę, ale i listę podobnych słów kluczowych. Wystarczy wpisać podstawową frazę, aby ukazała się przed Tobą długa lista słów o zbliżonym znaczeniu, wraz z częstotliwością ich wyszukiwań. Ogromną zaletą narzędzia Ubersuggest jest to, że wyświetla ono frazy, które są nie tylko wpisywane w wyszukiwarkę Google, ale również i w YouTube oraz wyszukiwarki sklepów internetowych.
Planer Słów Kluczowych
Planer Słów Kluczowych, określany również jako „Keyword Planner” to kolejne wspaniałe narzędzie, które – mimo iż zaprojektowane zostało ono z myślą o kampaniach w Google Ads, doskonale sprawdzi się również przy SEO. Pokazuje ono użytkownikom słowa kluczowe na podstawie wyszukiwań w najpopularniejszej wyszukiwarce świata. Ogromnym jego atutem jest również to, że pozwala sprawdzić frazy kluczowe, na jakie pozycjonuje się konkurencja. Istnieje jednak pewien warunek – aby z niego korzystać musisz posiadać konto w Google.
Keyword Tool
To kolejne bezpłatne narzędzie, służące do wyszukiwania fraz kluczowych typu long tail. Po wpisaniu w odpowiednim miejscu konkretnej frazy, wyświetlają się kolejne słowa kluczowe, które są popularne wśród użytkowników Google. Keyword Tool pozbawiony jest jednak bardziej zaawansowanych opcji – w bezpłatnej wersji nie informuje on o miesięcznej liczbie wyszukiwań danego słowa oraz nie pokazuje jego konkurencyjności.
Google Auto Suggest Keyword Tool
Czym jest Google Auto Suggest Keyword Tool? Zapewne wiesz, że kiedy wpisujemy frazy w Google, podsuwa ono nam kolejne, zwykle kilkuwyrazowe słowa kluczowe. To właśnie jest autouzupełnianie, które również może sprawdzić się podczas kompletowania słów kluczowych. Warto pamiętać, że podpowiedzi od Google ukazują się nie tylko w pasku wyszukiwarki, ale również na samym dole wyników wyszukiwania.
AnswerThePublic
To świetnie narzędzie, które generuje wiele fraz w formie pytań, zadawanych przez użytkowników Google. Te z kolei mogą być genialną inspiracją do tworzenia artykułów (zwłaszcza tych poradnikowych) oraz kreowania śródtytułów w konkretnych zagadnieniach. AnswerThePublic pomoże Ci również zoptymalizować te treści, które już znajdują się ma Twojej stronie.
Korzystasz z tych lub innych narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych? Jeśli tak, daj znać co o nich myślisz. Do poczytania!
Dodaj komentarz